To nie przypadek, że najnowszy GT Sanction przypomina starszy model Fury. Takie było założenie projektantów roweru. W porównaniu z Fury skok jest jednak krótszy i ma 160mm. GT Sanction jest pomyślany jako stuprocentowy rower Enduro World Series. Dlatego można na nim bez problemu podjeżdżać jak i być szybkim na odcinkach zjazdowych. GT zastosowało te same zasady geometrii, które sprawiają, że nowy GT Sanction jest stabilny przy dużych prędkościach jak Fury. Pomimo podobnego wyglądu, inżynierowie postanowili zainwestować w zupełnie nowy "tubeset" dla GT Sanction, wykonany z aluminium 6069. W starszym modelu Fury użyto aluminium 6061-T6. Różnica pozwala na zastosowanie w GT Sanction cieńszych rur, a co za tym idzie lżejszej ramy.
Całkowita waga ramy to 2,68 kg.
Zawieszenie w GT Sanction jest oparte na technologii zastosowanej wcześniej w modelu Fury - Independent Drivetrain, a nie jak w młodszym bracie czyli w Force (AOS).