Historia
GT Bicycles - legendarna amerykańska marka rowerów.
Tworzymy historię. Od pierwszej ramy BMX wykonanej w 1972 roku przez założyciela Gary'ego Turnera aż do nowoczesnych ram karbonowych. Historia wyścigów, wygranych, a przede wszystkim dobra zabawa i samopoczucie.
1972
Ramy BMX w tamtym czasie nie były wystarczająco wytrzymałe.
Na szczęście nie według Gary Turnera. Dzięki zdobytemu doświadczeniu przy spawaniu samochodów wyścigowych - stworzył pierwszą ramę GT dla swojego syna, aby ścigać się na torach Kalifornii. I ta rama stała się hitem. .
1974-1980
GT Bicycles narodziło się z prostą misją - aby pomóc zawodnikom pokonać ich granice, tworząc najbardziej niezawodne i innowacyjne ramy. Ta wizja dotknęła całą społeczność BMX, a GT jako marka w krótkim czasie zdominowała tory wyścigowe BMX.
1981–1986
Rowery GT stały się synonimem wytrzymałości i zwycięstwa. Wiekszość zawodów "padła łupem" zawodników rywalizujących na rowerach marki GT (więcej niż na rowerach jakiejkolwiek innej marki w tamtym czasie).
Sukcesy na ścieżkach BMX upewniły nas w naszej wizji i wzmocniły dalsze zaangażowanie. Tworzymy rowery używane przez najlepszych kolarzy, tak by umożliwić naszym zawodnikom "rozwinięcie skrzydeł". Legenda MTB, Hans Rey, podpisała kontrakt z GT w 1986 roku i po 25 latach wierności naszej marce - ma wciąż większy apetyt na jazdę niż wielu z nas.
1987–1994
GT niezmiennie kontynuuje wizję współpracy z najlepszymi jeźdźcami & rozwoju w kierunku najlepszej marki rowerów górskich na świecie.
Pionierzy MTB, Juli Furtado, Nicolas Vouilloz, Rishi Grewal i Gerhard Zadrobilek utrwalają pozycję GT wieloma zwycięstwami w Pucharze Świata i Pucharach Narodowych oraz kultową technologią "Triple Triangle" na swoich rowerach. Ta niekonwencjonalna konstrukcja ramy staje się symbolem marki GT i znakiem rozpoznawczym najbardziej rozwiniętych technicznie ram.
1995–1998
Nasze zobowiązanie do nieustannego rozwoju technologii roweru górskiego - nadal trwa.
GT staje się liderem w produkcji rowerów typu "full suspension" z unikalnymi konstrukcjami RTS i LTS.
Z taką samą gorliwością z jaką weszliśmy w świat rowerów górskich - wkraczamy również na pole rowerów szosowych. GT tworzy serię kompozytowych "super-rowerów" dla amerykańskiej drużyny olimpijskiej. Niestety, rowery te zostały zakazane przez UCI, ponieważ w rewolucyjny sposób zmniejszały opór aerodynamiczny. Rowery szosowe GT pojawiają się wtedy u wszystkich znaczących zawodników tego okresu jak np. u mistrza świata w Ironman Marka Allen'a lub u zawodników zespołu Lotto.
1999–2002
GT prezentuje skuteczny i niezawodny system tylnego zawieszenia "I-Drive"®.
Konstrukcja ta jest rozpatrywana jako przełomowa innowacja tamtego okresu. GT osiąga silną pozycję na polu wyścigowym - nawiązano współpracę z zespołami kolarskimi, takimi jak np. Saturn, lub w dyscyplinach "gravity" z zawodnikami jeżdżącymi na legendarnym GT LOBO DH.
2003–2006
GT niezmiennie pozostaje liderem innowacyjności i przedstawia pierwszy na świecie rower zjazdowy wyposażony w specjalny napęd o designie skrzyni biegów - "IT-1"
2007–2011
GT podtrzymuje pasję do noatorskich rozwiązań. Tym razem przedentuje nowe rowery 29 "i zupełnie nową metodę wykonywania ram karbonowych..
Konstrukcja "Force Optimized" umożliwiła stworzenie pierwszego krabonowego roweru zjazdowego "Fury" oraz pierwszego w pełni karbonowego wyścigowego BMX "UB2". I tak jak poprzednio, historia GT ma świetne wyniki w wyścigowych szrankach. Brian Lopes został w 2007 roku mistrzem świata w kategorii 4x. W roku 2008 - Burry Stander został mistrzem świata U23. W pierwszym wyścigu olimpijskim BMX - Mike Day zdobył srebrny medal a Jill Kintner brąz. Mick Hannah wielokrotnie stawał z nowym "Fury" na podium wyścigów Pucharu Świata w zjeździe.
2012 - Współczesność
It’s all about family! GT has focused on supporting the best athletes and teams to help inspire and develop the technologies that allow us to bring you the best bikes.
GT nadal aktywnie wspiera zespół BMX i tworzy nową drużynę GT Factory Racing, która koncentruje się zarówno na wyścigowym sukcesie jak i na rozrywce - na i poza rowerem. Razem piszą nowe rozdziały historii marki.